Kurt Himpe
Schepen & Provincieraadslid N-VA
  Startpagina
  Curriculum
  Agenda
|    
  Gemeenteraad
  Provincieraad
  Bevoegdheden
|    
  Verwijzingen
  Verkiezingen
  Publicaties
|    

 

     
  Contact stadhuis:
  Korenmarkt 10 | 8870 Izegem
  051- 33.73.00 | 0486- 63.46.13

  kurt.himpe@izegem.be 

 
  Contact privé: 
  Baronstraat 4 | 8870 Izegem
  0486- 63.46.13
  kurt.himpe@n-va.be
     
     
     

 

 

Persartikel

 

Persmededelingen

Persoverzicht

 

Oppositie ziet mobiliteitsplan anders

Het Nieuwsblad

28 september 2011

Als het van N-VA en Open Vld afhangt, wordt het nieuwe mobiliteitsplan voor Izegem bijgestuurd.

De verkeerscirculatie in Izegem ziet er binnenkort drastisch anders uit. Maandag keurt de gemeenteraad het nieuwe mobiliteitsplan voorlopig goed, maar de oppositie ziet graag nog wat wijzigingen. 'Het verkeersplan moet rekening houden met de economische realiteit', vindt Kurt Himpe (N-VA). 'Uit studies is gebleken dat de meeste mensen die in Izegem kopen afkomstig zijn uit Lendelede, Ledegem en Ingelmunster. Maar met het plan dat voorligt, moeten Ingelmunstenaars een grote omweg maken om in de stad te raken met de wagen. Daarom stellen we voor om de Gentsestraat tot aan de Papestraat of tot aan de Marktstraat van richting te veranderen. Het verkeer dat uit de richting van Roeselare komt, zou of in de Nieuwstraat of in de Marktstraat moeten inslaan richting stad. Doorgaand verkeer van Roeselare naar Ingelmunster zouden we omleiden via de Prins Albertlaan.'

De N-VA is verder ook niet te vinden voor het sluiten van de overweg ter hoogte van de Century en voor het versmallen van de Rijksweg, tussen de rotondes Burgemeester Vandenbogaerdelaan en de Kortrijksestraat. De Rijksweg zou er maar 2 in plaats van 4 rijstroken tellen. De N-VA verzet zich verder ook tegen de uitgebreide zone 30 en de partij wil ook het plaatsen van ondergrondse parkings of parkeertorens toegevoegd zien aan het mobiliteitsplan. Ook Open Vld wil dat het plan nog wordt aangepast. 'Het plan dat op tafel ligt, is geen mobiliteitsplan, maar een afsluitingsplan', zo klinkt het.

(Randy Declercq)