Kurt Himpe
Schepen & Provincieraadslid N-VA
  Startpagina
  Curriculum
  Agenda
|    
  Gemeenteraad
  Provincieraad
  Bevoegdheden
|    
  Verwijzingen
  Verkiezingen
  Publicaties
|    

 

     
  Contact stadhuis:
  Korenmarkt 10 | 8870 Izegem
  051- 33.73.00 | 0486- 63.46.13

  kurt.himpe@izegem.be 

 
  Contact privé: 
  Baronstraat 4 | 8870 Izegem
  0486- 63.46.13
  kurt.himpe@n-va.be
     
     
     

 

 

Persartikel

 

Persmededelingen

Persoverzicht

 

N-VA stelt alternatief mobiliteitsplan voor

Het Laatste Nieuws

27 september 2011

N-VA Izegem heeft het mobiliteitsplan onder de loep genomen en stelde tijdens de commissie voor openbare werken en mobiliteit haar visie voor. In het alternatief wordt vooral de verkeersstroom vanuit Ingelmunster anders benaderd en de uitbreiding van de zone 30 beperkt.

"Uit studies over het handelsleven blijkt dat de winkels in Izegem vooral klanten lokken uit Ingelmunster, Lendelede en Ledegem", zegt raadslid Kurt Himpe. "Daarom stelt de N-VA voor het verkeer vanuit Ingelmunster door te laten rijden tot aan de Marktstraat. Het verkeer kan dan de Papestraat inslaan of de Marktstraat inrijden. Het stukje Gentsestraat blijft eenrichtingsverkeer, maar vanuit een andere richting."

Ook pleit de partij voor het behoud van de spoorwegovergang in de Nederweg. Tijdens de commissie diepte de N-VA ook haar plannen voor een ondergrondse parking opnieuw op. Zowel een ondergrondse parking onder de Korenmarkt als een parkeertoren op de Wijngaardparking of de site van de SAMW moet volgens hen onderzocht worden. Tegen de ingrijpende uitbreiding van de zone 30 zegt N-VA vervolgens neen. "Een uitbreiding moet realistisch zijn", stelt raadslid Trui Tytgat. "Volgens de plannen wordt Izegem bijna helemaal zone 30, op enkele hoofdwegen na. Wij zien de uitbreiding graag beperkt tot enkele wijken."

Ook de plannen om de N36 tussen de Kortrijksestraat en Burgemeester Vandenbogaerdelaan te beperken tot twee rijstroken en het aanleggen van ventwegen ziet N-VA niet zitten. "De N36 is een belangrijke verkeersader en mag geen flessenhals worden. Via technische maatregelen kan de verkeersveiligheid wel beter worden en kan vermeden worden dat automobilisten vanuit de zijwegen de N36 dwarsen", besluit Tytgat.

(Charlotte Degezelle)