Kurt Himpe
Schepen & Provincieraadslid N-VA
  Startpagina
  Curriculum
  Agenda
|    
  Gemeenteraad
  Provincieraad
  Bevoegdheden
|    
  Verwijzingen
  Verkiezingen
  Publicaties
|    

 

     
  Contact stadhuis:
  Korenmarkt 10 | 8870 Izegem
  051- 33.73.00 | 0486- 63.46.13

  kurt.himpe@izegem.be 

 
  Contact privé: 
  Baronstraat 4 | 8870 Izegem
  0486- 63.46.13
  kurt.himpe@n-va.be
     
     
     

 

 

Actueel

 

Persmededelingen

Persoverzicht

 

Klantenloket OPC verhuist naar stadhuis

11 januari 2016

Vanaf 19 januari verhuist het klantenloket van Optimal Parking Control (OPC) naar het stadhuis. OPC voert sinds begin 2015 de parkeercontrole uit in Izegem en levert de bewonersparkeerkaarten af.

“We hadden initieel de bedoeling om het klantenloket maar één jaar in Izegem te houden, maar na een evaluatie stellen we vast dat toch heel wat mensen naar het loket gaan voor bewonersparkeerkaarten, om informatie op te vragen of om de retributie te betalen. Daarom wordt het loket verlengd”, verduidelijkt schepen van Mobiliteit Kurt Himpe.

Tot nu toe kon de Izegemnaar terecht in het klantenloket in de Dirk Martenslaan aan de lokale politiepost. “We opteerden om het klantenloket nu naar het stadhuis over te brengen”, stelt schepen Himpe. “Het loket is elke dinsdag bereikbaar van 16 tot 18 uur op de gelijkvloerse verdieping van het stadhuis aan de infobalie.”

Piaf-systeem

“We verwachten ook dat er nog meer gebruik zal gemaakt worden van het klantenloket voor vragen over de nieuwe betaalmogelijkheid die we invoerden. Met het Piaf-systeem, een elektronische parkeermeter, betaalt de bestuurder enkel het effectief verschuldigde bedrag na het parkeren in de betalende zone. Een dergelijke persoonlijke parkeermeter kan bij OPC aangekocht worden en kost 33 euro. Het toestel kan in verscheidene steden en gemeenten gebruikt worden”, zegt Himpe.

Voor veel zaken kan men echter ook terecht op de website van OPC: www.parkeren.be/izegem.